C-Eğitimde izlenen ilkeler

C-Eğitimde izlenen ilkeler

Eğitim uğraşlarına ilişkin saptanan ana ilkelerin işletmenin genel ilkeleri ve genel politikasıyla çelişmemesi tersine uyumlu paralel ve bağdaşa bilir nitelikte olması gereklidir.eğitim alanında geçerli olabilecek ortak ilkeler şulardır;

     1-Sürekli eğitim

iş gören eğitiminin veya geliştirme uğraşlarının başarıya ulaşabilmesinin birinci koşulu bu çabaların sürekli olmasıdır. Bilimin hızla gelişmesi insan gereksinimlerinin bu yüzden sürekli olarak değişmesinden dolayı yeniliklere cevap verebilmek için eğitim uğraşlarının da sürekli olması gerekir.

 

     2-Etkin katılım

insan kaynagında maksimum yarar sağlamak kuramına dayanmaktadır. işletmeler tarafından hazırlanan eğitim plan ve programlarının başarı oranı uygulamaya katılanların genel toplamı ve etkinlik dereceleri ile ölcülebilmektedir. Bu başarıya ulaşabilmek için herşeyden önce eğitin uğraşlarına katılanların sorunların üzerine önemle ve ciddiyetle eğilmeleri ve eğitim gereğine gerçekten inanmalarıyla olanak kazanır.

 

     3-Eğitimde fırsat eşitliği

eğitimden tüm iş görenlerin yararlanması belirli kimselerin veya kesimin tekeline bırakılmaması anlamını taşır. İşletmeye ve kendisine yararlı olmak isteyen kimseye eşit koşullar içinde eğitim kapılarını açmayı önermektedir.

     4-Eğitimcilerin eğitimi

eğitim uğraşlarının başarıyla yürütülmesinde en önemli faktörlerden biri bu görevi yüklenenlerin yetenekli kişiler olmasına bağlanmaktadır.

Bir Cevap Yazın

